Yoghurt täckta bär med mandel

Godmorgens allesammans, ännu en skinnande solig dag! :D
 
Frukost så blev det lite av ett experiment av min egna version av yoghurt täckta bär. Jag blev faktiskt nöjd med den, var ju faktiskt första gången och har inte ens smakat eller gjort orginal receptet som jag har utgått ifrån.
Jag tycker det blev ett perfekt fräscht mål för en bra och god start på dagen! (Y)
Hoppas du gillar den! ^^
 
 
 
 
 
 
Tänkte vissa hur det såg ut inut i men det blev inte så bra pga av ljuset och skålen, plus så var det björnbären som syntes så det hjälpte ju inte direkt heller ^^.
 
 
 
Yoghurt täckta bär med mandel 1 port

1 dl Vanilj yoghurt
2 krm Bakpulver
½ dl Havregryn
1 Droppe bittermandel
 
Fyllning:
Lite mer än 1 dl bär
(Hallon, björnbär &  några röda vinbär, kan skippa vinbären om du vill)
 
Valfritt:
Hackad sötmandel som garnering eller ca 1-2 msk i smeten.
 
 
  • Sätt på ugnen på 200 grader.
  • Lägg frysta/färska bären i en ungsform (jag hade en i ca 12 cm rund form).
  • Blanda i alla ingredienser till smeten och eventuellt sötmadel om du vill. Häll sedan smeten över bären.
  • Grädda den i mitten av ugnen i ca 20 min. Den ska vara lite fast och fått lite färg längst kanterna men vara lite "geggig" i en liten del av mitten.  Sedan är den klar att ätas, hoppas du gillar min första egna version av yoghurt täckta bär! (:
 
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0