Morots-pannkaksrulle med cream cheese

Nu blev det kära pannkakor till lunch, kommer komma mycket pannkakor framöver men ska försöka och inte bara lägga upp bara pannkaks recept och variera lite så det inte bara blir pannkakor osv. Det är viktigt för hälsan med variation så det är nog inte så bra att bara äta massa av olika typer av pannkakor även om dem kanske är nyttiga! ^^
Gjorde ett annan Morotspannkaka med fyllning, recept från sanna the fittness trainer ^^. Dem är nyttigare än vanliga pannkakor men riktigt goda ändå tycker jag, tummen upp för mig! ;D
 
Jag delade på smeten och gjorde två mindre rullar så mina rullar blev inte så snygga. Tror dock att det kanske håller bättre ifall man kör hela smeten direkt man får nog en finare pannkaksrulle då som Sanna fick :).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Morotskaka-pannkaksrulle med
 
cream cheese fyllning

1 port

Pannkaka:
1 dl (35g) Havregryn
0,5 tsk Bakpulver
1 msk Stevia strö
1 tsk Kanel
1 msk Morotspuré
2 Äggvitor
2 msk Mjölk
1 msk Finriven morot

Fyllning:
75 g Minikeso
75 g Lättkesella/kvarg
2 msk Philadelphiaost
1 tsk Stevia strö
1/2 Kapsyl vaniljarom

  •   Mixa ihop alla ingredienser till pannkakan med en stavmixer tills du får en slät smet.Tillsätt sedan den rivna moroten och rör om. Häll smeten i en het stekpanna och stek i ca 1 minut, vänd och stek i ytterligare 30 sekunder. Har du inte en bra stekpanna kan det vara bra att ha lite olja eller annat i stekpannan.
  • Mixa ihop ingredienserna till fyllningen med en stavmixer. Bred fyllningen på pannkakan och rulla ihop den.

  Toppade mina pannkaksrullar med 1 msk av fyllningen blandat med lite vatten så det blev som en sås och mer rivna morötter.
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0