Green Spinach Roll

Idag provade jag ett low carp wrap med spenat. Går jätte fort att laga, super gott och nyttig beroende på vad du väljer för fyllning. Ett hälsosamt val av enkel och snabb måltid.
Kommer verkligen att göra om denna med annan fyllning och krydda fram över, great! ;D
 
 
 
 
 
 
 
 
 Spenat wrap
1 stor wrap

3 Äggvitor

1 msk Kokosmjöl
2 tsk Krossade linfrön eller 1 tsk fiberhusk
(jag tog 1 tsk linfrön & ½ tsk fiberhusk)
2 krm Bakpulver
Valfria kryddor, jag hade örtsalt, peppar och oregano.
  • Mixa ingredienserna med en stavmixer så att smeten blir slät. Hetta upp en stekpanna med lite olivolja elelr neutral kokosolja. Häll i smeten i stekpannan och "vicka" på den så att smeten sprids ut eller bre ut den med en sked, så blir så tunn som möjligt. Stek i ca 2-3 minuter och vänd sedan försiktigt på wrapen. Stek i ytterligare ca 2 min.
  • Ta ur wrapen ur stekpannan och fyll med valfritt innehåll. Jag fyllde min med sallad, röd paprika, gurka, tomat & cream cheese, hade även lite créme fraiche och keso brevid. Mumsfilibaba! ;)
 
 
 
Kram Johanna! (:
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0