Chokladpannkaksrulle fylld med hallonkräm & jordnötssmör!

Middagen blev det ännu mer pannkaka >.<.
En chokladrulle fylld med vanilj, hallon & jornötssmör, den var
mumsig och god. Jag använde inte lika mycket fyllning som Sanna använde i receptet så mina ser lite lama ut och garnerade inte min pannkaka med något heller, då skulle det nog se lite mer godare ut och inbjudande.
 
Eftersom jag har lite svårt att äta "mycket" av vissa saker så ser mina bilder tråkigare ut än vad jag egentilgen skulle vilja dem såg ut, med mindre fyllning och tillbehör osv. Ibland så lägger jag bara på det för fotot skull och för att det ska se godare ut för er andra, tar sedan bort tillbehören/garneringen osv när jag har fotat klart :/ ...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 Chokladpannkaksrulle

 

med hallonkräm & jordnötssmör

 
 
En stor Pannkakan:
1/2 dl (ca 25g) Havregryn
1/4 tsk Bakpulver
2 tsk Kakao
2 Äggvitor
1 msk Stevia strö
1 msk Äppelmos eller mosad banan

1. Blanda ihop alla ingredienser med en stavmixer tills du får en slät smet.
2. Stek i stekpanna i ca 1 minut. Vänd och stek i ytterligare 30 sekunder.

Vanilj & hallonkräm:
100 g Lättkesella
100 g Minikeso
1/2 msk Stevia strö
1/2 Kapsyl vaniljarom
10 Frysta hallon
  • Mixa med stavmixer tills du får en slät kräm.

3. Bred 1/2 msk naturellt jordnötssmör på pannkakan, bred ut krämen (allt kanske inte får plats i) och rulla ihop. Sedan är det bara att äta! :)
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0