Ungsbakad chokladgröt med pumpa och apelsinkräm!

Hej alla glada!
Startade min dag med en härlig Chokladgröt med pumpa och apelsinkräm. Eftersom jag är et fann av gröt så tycker jag självklart denna var god och saftig. Jag glömde tyvärr att ta kort på hur gröten såg ut inom "skalet" men den var väldigt saftig och "gojsig". Hann tyvärr äta upp allt nästan innan jag kom på att jag skulle ta kort, hehe! ^^   Pricken över i:t blev min smarriga apelsinkräm, smaskens!
 
Är den någon mer som älskar gröt eller gillar du inte alls det, i somna fall vad är det som finns på ditt frukostbord på morgonen och varför? :)
 
 
 
 
 
 

Ungsbakad chokladgröt med

 

pumpa & apelsinkräm


1 portion
Ingredienser:
1,25 dl Havregryn
3 msk Pumpapuré
(mosad banan eller osötat äppelmos, om du hellre vill det)
2 msk Lätt kesella/kvarg
3 msk Mjölk
2 krm Bakpulver
0,5 msk Kakao
Valfritt: 1 msk Stevia lättströ eller annan sötning om du inte använder stevia

Apelsinkräm:
½ dl Kvarg/kesella
ca. 1 tsk Saft och skal från en apelsin
Önskad mängd apelsinkött
ca. 1 tsk Stevia lättströ/sötning (mer eller mindre)
 
(du kan dubbla receptet ifall du tycker det är för lite)
 
  • Sätt ugnen på 200C.
  • Blanda alla ingredienser och häll i en smörjd ungsform (man kan skippa att smörja formen, jag brukar inte göra det, fansar knappt något ändå för mig iaf). Grädda i ugnen i ca 20 minuter, sätt på grill effekten dem sista 5 minuterna för krispig yta ;).
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0