Snabb & nyttig Jordgubbsglass!

Ville äta något fräsht och svalkande till mellis idag eftersom det är så varmt (klagar ej, me likes the het), och inte är så sugen på något varmt. Passade på att laga ett glassrecept jag sätt som Sanna lagt ut.
Går snabbt att göra och nyttigt (ofc), super enkelt! :)
 
Blev redan mätt efter glassen så det blev lite mycket med melon bitarna, men tryckte i mig dem ändå eftersom jag ska gå upp ^^.
 
Vi får se om jag lägger upp något mer inlägg idag eller om det blir mat från frysen, det märker vi senare! ^^
 
 
 
 
 
 

Snabb Jordgubbsglass!


 1 portion
 
 
Ingredienser:

1 dl Kvarg
1 dl (100g) Frysta jordgubbar
(eller andra bär/frukter om du vill det)
ca. ½ msk Stevia eller mer beroende på hur söt du vill ha den
½ krm Vaniljpulver
 
  • Blanda alla ingredienserna förutom bären i en bunke med lock som du kan ställa i kylen, tillsätt sedan bären och mixa lite slarvig om du vill ha chunky ice cream och marmorerad effekt. Annars så är det bara att mixa för fullt om du vill ha slät och enfärgad glass! :P
  • Sätt på locken på bunken och ställ in den i frysen. När 20 minuter gott så tar du ut glassen och rör om lite försiktigt, ställ sedan den i frysen igen och låt den stå i ca 20 minuter.
Nu är det bara att ta ut glassen och servera med valfria tillbehör och njut med samvete! :)
Du kan skippa dem andra 20 minuterna om du vill fast då blir det mer sorbet liknande glass istället...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0