Pink banana coconut pancakes!

Gjorde ett par smarriga men super enkla banan pannkakor till middagen, med lite färg för nöjets skull.
Passar om man har "dåligt" med tid eller är sugen på något lätt :).
 
Inlägget blev lite sent för jag hade lite saker som behövdes göras men nu blev det av i alla fall ^^.
 
Som ni har märkt så garnerar jag mycket med smultron och bigaråer, men det är för jag har det precis utanför huset och så passar jag på när dem ändå växer denna tid och smakar som bäst.
Jag tycker även att dessa bilder så somriga och härliga ut eller vad tycker du? :)
 
 
 
 
 
 

Pink Banana-Coconut Pancakes !


 1 portion
Ingredienser:
1 msk Kvarg/kesella
 3/4 Banan, mosad
2 äggvitor eller ett ägg om du hellre vill det
1 msk Kokosmjöl
1 msk Havregryn
4 droppar Röd hushålls-/karamelfärg
(går så klart att skippa men blir lite roligare med färg ^^)
 
  • Blanda alla ingredienserna och stek dem i lite kokosolja (valfritt) i ungefär 40 sekunder per sida.
  • Super enkelt men väldigt gott!
 
Till mina plättar åt jag med körsbärssåsen som jag använde till frukost plus någon jordgubbsröra som jag hade i kylen (som gjorts tidigare i något recept), körsbärssåsen passade jätte bra tillsammans med pannkakorna och dem färska smultronen var pricken över i:t ! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 Kram Johanna! :)


Kommentarer
Malin

Gjorde goda pannkakorna idag! Supersmarriga! Blir fler gånger fast utan banan ska vi prova då och kanske ha i vaniljsocker istället.. vi får se... älskade när smeten blev så tjock!

Svar: Hehe, förlåt men är det dessa pannkakor du pratar om eller för det är lite svårt att veta när du skrev gjorde goda pannkakor, för det kan ju bara vilka som helst? (a)Förlåt för min dumhet! :p

Men det är kul att höra att du gillar dem pannkakorna du pratar om! ^^

Johanna V

2013-08-29 @ 18:57:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0