Chokladbollsröra

Här kommer ett sent mellanmål inlägg...
Idag så blev det lite rörigt med mellisen för först hade jag tillagat en grej som inte att stelnat. Förhoppningsvis kommer jag få smaka på snart och dela med mig av det till er andra. Blev besviken när den inte hade stelnat som den skulle enligt receptet, får hoppas att det gjort det imorgon. Mitt andra mellis mål som är ganska likt denna (nyttiga chokladbollar) men jag tyckte inte att dem kändes lite mer fasta än de dem var när man satt in dem i kylen, men dem kanske inte blir bättre än så. Man är ju vann vid vanliga chokladbollar som blir mycket "hårdare".
 
Jag fick istället slänga ihop något som inte ska tillagas och är ät klar när man blandat allt. Det blev då denna mumsiga chokladröra som jag gjorde hälften av. Själv så tyckte jag att det blev ganska mäktigt i slutändan men den var god så den slank ner ändå :P.
Uppläget eller tillbehören blev därför inget speciellt eller nytt, tog lite rester av en banankräm som gjorts tidigare och toppa med, kanske blev lite kaka på kaka men fick bli lite så när tiden rinner iväg och det inte slutar som det igentligen ska ^^.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Chokladbollsröra

 
 
1 portion
Ingredienser:
125g Keso
0,5 dl Havregryn
2,5 tsk Kakao
Ungefär en nypa vaniljpulver
1-1,5 msk Kokosflingor
2 tsk Mandelmjöl
En skvätt kaffe
Önskad mängd sötning

  • Mixa först keson så att det blir som en slät massa, tillsätt de resesterande ingredienserna i blandningen och rör om. Forma den till en rund chokladboll eller till en rörig massa bara och toppa det med valfria tillbehör.
  • Tillbehör förslag: Mosad banan, jordnötsfrosting (banan blandat med jordnötssmör), banankräm (banan blandat med kvarg/keso), någon form av vaniljkräm, nötter eller fäska frukter och bär! :)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0