Saftig Blåbär & mandel mugcake!

Heyhey everyone! ^^
 

H
oppas alla har haft en bra dag än så länge, min har rullat på som vanligt. Dock så har jag fått reda på att det kan bli tvång att bli inlagd igen på sjukhuset ifall jag inte börjar skärpa mig eller går upp i vikt snart. Min mor skulle berätta mer om det ikväll när hon kommit hem från jobbet så jag får reda på hur det ligger till. Jag vill verkligen veeerkligen inte bli inlagd på psykiatrins vuxenavdelningen själv utan någon närstående som min mamma vid min sida som hon har varit dem andra två gångerna jag blivit inlagd på akuten tidigare innan jag hann fylla 18. Helvete med detta!! :'(
 
Imorgon så åker jag ju iväg över helgen så jag kommer nog bara hinna göra ett inlägg imorgon kring frukosten, sedan kommer ni inte få höra något ifrån mig förns på måndag eftermiddag efter skolan. 
 
Det som blev dagens frukost idag så blev det en saftig och smarrig Blåbärs och mandel muggkaka med chokladkräm som man knappt behövde något alls av för den var så smakfull och saftig så den behöver knappt något till tycker jag. Den påminner väldigt mycket om ostkaka fast lite fruktigare av sig, så jag tycker denna var super god för jag älskar ostkaka ;D. Haha, just så så kom jag tänka på julkalendern, Greveholm när Staffan snor massa ostkaka när dem ska håller på och värmer upp det i micron, hihi sköning! ^^ ;D
 
 
 
 
 

Blåbärs & mandel mugcake!


1 portion
 
Muggkaka:
 50g Banan, mosad (ca. ½)
½ dl Äggvita, ca. 2 äggvitor
2 msk Mandelmjöl **
1-2 krm Bakpulver
Några blåbär, ca. 2 msk
 
** Om du inte har mandelmjöl så kan du ta valfritt mjöl men tillsätt sedan 1 kapsyl mandelarom.

  • Blanda samman alla ingredienserna till muggkakan, vänd ner blåbären sist. Häll smeten sedan i en smord mugg/skål micra den sedan på högsta effekt i ca 1,5-2 minuter, kolla till den och se så att den inte körs förlänge. Ett säkerhets tips är att använda något microlock ovan skålen/muggen, för det skvätte blåbärssaft ordentligt i min micro så nu är det lite fläckar som måste gnuggas bort, not so fun!
Servera med valfria tillbehör! Jag gjorde min chokladkräm med WF choklad dipp, kvarg, keso och yoghurt som jag mixade samman till en slät kräm ^^. Toppa gärna med hackade mandlar eller för lite tugg motstånd och extra mandel :p.
 

Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0