Red velvet zoats med sötsyrlig vaniljkräm!

Hejsan hejsan! :)
 
Imorse så blev det rosa frukostmys, framför julkalender som vanligt. Det är så mysigt det är tycker jag eller vad säger ni? :)
I alla fall för ett tag sedan så kom jag på en idé att testa att göra Red velvet cake i zoats version, för jag har faktiskt inte sätt någon göra det konstigt nog på tanken att det är så enkelt att variera med zoats grund recept. Så nu passade jag på att ta tillfället i akt när vi har rödbetor hemma som skulle kokas och skapade denna Red velvet zoats cake med vaniljkräm till frukost. Guud det var sååå gott så, zoatsen sviker mig verkligen aldrig, looove it! ;) <3 

T
esta testa teesstaaa, säger jag bara! :D ^^

 
 
 
 
 

Red velvet zoats med vaniljkräm!


1 portion
 
Zoats:
1,2 dl (40g) Havregryn
4-5 msk (60g) Finriven Zucchini
4 msk Rödbetspuré
4 msk Finriven rå rödbeta
1 msk Stevia
1 tsk Vaniljarom
2 dl Valfri mjölk, (jag tog osötad mandelmjölk)
2 Äggvitor
Valfritt: 2 tsk Lin-, chia- eller psylliumfrön
 
 Vaniljkräm:
4 msk Philadelphia, valfri fetthalt
2 msk Kvarg/ kesella
2 msk Yoghurt, (jag använde lätt yoghurt)
6-8 droppar Stevia sweetdrops vanilla cream
el.
1-2 tsk Sötning plus vaniljarom/pulver efter smak
 
  • Blanda ner alla ingredienserna till gröten i en kastrull på medium värme, förutom äggvitorna i ca 4-5 minuter. Tillsätt sedan äggvitorna under konstant omrörning och låt det koka i ytterligare 2-3 minuter.
  • Blanda samman alla ingredienserna till krämen eller mixa om du tycker det är enklare. Varva sedan gröten med vaniljkrämen eller toppa med all kräm på direkt (det gör du som du vill).
Jag toppade min sedan med lite nötter och WF choklad dipp, chokladen passade riktigt fint till där ;).
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0