Pb choco & coconut oats!

Hejsan! :)
 
Dagens frukost inlägg blev tyvärr lite sent uppdatering om, det är för att jag var så himla trött nu på förmiddagen så jag orkade inte hålla på med bloggen något just då.
Ja men på tal om en super enkel och mumsig frukost som är utmärkt att göra ifall man har kokosmjölk över som inte behövdes till någon rätt och inte vet vad man ska göra med resten. Då har jag en super enkelt men otroligt god lösning på detta.  En juvlig och krämig jordnöts- och choklad gröt med kokos smak, otroligt enkelt och super smarrig! Jag skulle kunna äta den varje dag men då kan jag ju inte göra dem andra gottigheterna som finns att göra ^^.
 
I detta recept så använder jag Pb2 choklad (rent jordnötspulver med choklad) men det finns ju att köpa vanligt jordnötssmör med choklad smak ex, Urtekrams ekologiska eller så kan du ta vanligt och tillsätta lite kakao, det funkar säkert också bra ^^.
 
 
 
 

Jordnöts-choco gröt med kokos!

 
  1 Portion

Ingredienser:
 1 dl Havregryn
2 dl Vatten
Lite salt
Sötning efter smak, jag tog kanske 0,5 msk Stevia
0,5-1 msk Pb2 choklad, mer om du vill *
 
ca, 0,5-1 dl Kokosmjölk (beroende på hur mkt du har)
 
*Ersättings alternativ 1: Vanligt jordnötssmör med choklad, ex Urterkrams ekologiska
Nr 2: Vanligt jordnötssmör plus lite kakao efter smak.
 
  • Koka samman alla ingredienserna till gröten efter smak (förutom kokosmjölken) som vanligt tills den tjocknat. Blanda sedan ner kokosmjölken, servera med valfria tillbehör. Jag toppade min med Walden farms choklad dipp samt lite hallon, otroligt gott! ;D 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0