Orange coconut pudding!

Hejsan! :)
 
Igår så passade jag på att göra dagens frukost som jag lät stå i kylen över natten så att den var bara ta ut och äta. Då jag lagade en smarrig Apelsin och kokospudding som serverades med blandade bär nu på morgonen till frukost. Har gjort denna version förut fast med jordgubbsmak (recept), men jag bestämde mig för att testa att använda min walden farms apelsin marmelad istället för riktigt frukt/bär. Funkade riktigt bra, ett bra alternativ ifall man inte vet vad man kan använda sin Walden farms marmelad till istället för pålägg eller ifall man vill ha ett smalare alternativ, delicious! ;)
 
Om man inte har en Wf marmelad så kan man ta apelsinskal och kanske lite saft, det bör funka lika bra det! ^^
Du behöver heller inte servera den kall du kan även äta den direkt när du tillagat den, det är lika gott. Fast då blir den inte så "puddingsaktig" men väldigt len och krämig är den.
 
 
 
 
 
 
 

Apelsin & kokos pudding!

 
1 Portion

Ingredienser:
1 dl Havregryn
2 dl Vatten
½ krm Salt
 
ca 1 msk Walden farms apelsin marmelad eller med annan smak **, mer eller mindre
1 dl Kokosmjölk, valfri fetthalt
 ** Om du inte har walden farm så kan du tillsätta rivet apelsinskal (ca. 1-2 tsk) plus söting efter smak, kanske lite kanel och vaniljpulver? ^^
 
  • Koka upp havregrynsgröten som vanligt tills den blivit krämig. Ta bort kastrullen från plattan och tillsätt mameladen efter smak, blanda samman så att det smälts och ha sedan ner kokosmjölken, smaka av och se ifall du tycker det behövs ytterligare marmelad.
  • Om du inte hade en walden farms marmelad så tillsätter du det när du ska koka upp gröten. 
Antingen så häller du upp det i en skål och äter den varm eller låter den stå över natten i kylen och låter den bli mer puddings aktigt. Servera med valfria tillbehör!
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0