Nyttigare Risá la Malta x2!

Ett gott recept som jag testat är en eller två snarare nyttigare version av Ris á la malta (recept från Sanna). En som är i riktigt low carb version och en med råris istället för de vanliga tomteriset och med färre kalorierJag gjorde inte exakt som i receptet, jag använda inte protein pulver i min eftersom jag inte använder det plus så tillsatte jag även lite frukt i risröran och inte bara som topping.
.
Jag tycker att den med keso är giventvis super god eftersom jag älskar keso så den gillas ju lätt, plus så har man ju redan gjort denna typ av version som risifrutti med jordgubbssås. Den som man lagade med råris tyckte jag var god också men inte en lika stor hitt.
Enligt mig så tyckte jag grynen fortfarande var för hårda trots att jag lät dem stå över natten. Nästa gång ifall jag tänker göra med råris igen så tänker jag nog testa att koka med soja mjölk/mjölk istället kanske också öka vätske mängden för då bör dem ju bli mjukare än dem blev nu.
 
Det kan vara ett tips till er som är intresserade över att pröva med råris! ^^
 
 
På bilden är det råris versionen.

Hälsosam Ris á la Malta x2!

 
 1 Portion

Ingredienser med ris:
100 g Lätt kesella / Kvarg
1 krm Vaniljpulver
1 msk Stevia strö
0.75 dl Kokt råris
1/2 Clementin, eller mer
Valfritt: 2 msk (10g) Whey complete vanilj

  • Blanda alla ingredienser med eller utan clementinen i en skål. Låt stå i kylskåp i minst 45 minuter så att riset blir mjukare och suger åt sig alla smaker. Ta ut och servera eventuellt med lite extra clementin.

Utan ris:
100 g Lätt kesella / Kvarg
100g Minikeso
1 krm Vaniljpulver
1 msk Stevia strö
1/2 Clementin eller mer

  • Blanda alla ingredienser med eller utan clementin. Toppa sedan med lite extra clementin innan servering.

 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0