Gårdagens fiskrätt med het kokos & tomatsås!

Hejsan! :)
 
Igår så blev det tyvärr ingen mer uppdatering för jag gjorde en massa saker och sedan när jag var klar så hade jag ingen lust att blogg direkt. Vid lunchen igår så lagade jag kokt färsk rödspätta med ångkokta grönsaker samt en het kokos och tomatsås till mor och mig, mamma fick även lite potatis också ^^.
Fisken blev inte riktigt som jag tänkt mig men det funka, jag har inga mått på kokos och tomatsåsen men ni kan få reda på vilka ingredienser jag använde ^^.
 
Nu till frukosten så gjorde jag min Red velvet zoats igen till frukost så det blev inte direkt något nytt, hihi! ^^. Är det någon som har börjat och julhandla och julbaka något ännu? Det som är så himla mysigt tillsammans med julmusik och tända ljus, det är riktig julstämming det ;D. Dock så går det inte åt så mycket fikabröd hemma hos oss så det blir tyvärr säkerligen inte så mycket bakande för mig :(.
 
Just det hittade en Ipad igår trots att jag alltid får beslutsångest men jag utgick ifrån det jag tänkte använda den mest till samt så behöver man inte lägga ut hur mycket som helst på en surfplatta (tycker jag). Det blev iaf en Samsung trots att jag är mer för Apple men va fan nu fick det bli en Samsung trots allt, en mini Ipad 36GB svart. Det tycker jag var en lagom storlek som man lätt kan hålla i och ta med sig överallt :). Jag kräver heller inte så mycket bara att den funkar bra och jag behöver definitivt inte det senaste.  Är det någon som redan har en sådan, är den bra? Vill gärna höra vad ni tycker om den i somna fall :).
 
 
 
 
 

Het kokos & tomatsås!


Ingredienser:

Hackad tomat
Valfri grädde
Kokosmjölk
Red paste
Sambal oelek
Salt
Tillsätt gärna lite ingefära eller kryddor
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer
jag är inte dum i huvudet! Jag har aspergers syndrom!


Hej! tänkte bara tipsa om min julkallender som varje dag 1-24 dec fylls på med fina priser!

I dagen lucka finns en bakform från sockerflinga.se som jag tror du skulle gilla:)
http://www.domkallarmighannes.com/2013/12/julkalendern-lucka-8.html
Om du inte gillar sådana här komentarer eller redan fått en likande så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra dag:) kram

Svar: Ja tack så mycket för tipset!Attans det var synd att jag inte såg denna kommentar tidigare så kunde jag tävlat om bakformen >.<

Kram
Johanna V

2013-12-08 @ 12:47:15
URL: http://domkallarmighannes.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0