Citrus-pumpkin oatmeal with coconut and fluffy strawberries!

Hallå där! ^^
 
Startade denna onsdags morgon med en lite gröt och jordgubbsfluff till frukost, riktigt gott. Första målet på dagen är en av dem bästa för då kan man göra så annorlunda måltider jämfört med lunch och middag :p, älskar fruukoooost! ;D Gröten som gjordes var en Citrus-pumpagröt med kokos och ett proteinrikt jordgubbsfluff!
För att göra den helt vegan förutom gröten så kan man strunta i äggvitan och ta soya yoghurt istället för kvarg :).
 
Nu till en annan sak, angående mina piller som jag börjat ta för ångesten. Eftersom jag började ta dem igår kväll så får jag en sidoeffekt nu i början och man blir väldigt trött i huvudet mer än vanligt så vi får se om det kommer att påverka mitt bloggande något eftersom jag blir så trött av dem nu i början.
 
 
 
 
 

Citrus-pumpagröt med

 

fluffiga jordgubbar!

  
En portion
Jordgubbsfluff:
0,5 dl Kvarg/kesella
 En äggvita
ca. 1-2 tsk Walden farms Strawberry fruit spread, efter smak
(Om du inte har walden farms så kan du tillsätta detta nedanför istället)
 
Vaniljpulver
100g (ca. 2 dl) Frysta jordgubbar eller andra frukter och bär
Sötning efter smak
 
  • Vispa äggvitan så att den blir fluffig och fast. Tillsätt sedan kvargen och Walden farms jordgubbs marmelad eller så tinar du jordgubbarna och mixa sedan dem med kvargen/kesellan, lite vaniljpulver med önskad mängd sötning. Blanda försiktigt ner jordgubbsröran i äggfluffet så att det blandas väll men försiktigt så det fortfarande är fluffigt. 
 
Citrus-Pumpagröt:

1 dl Havregryn
50g (ca. ½ dl) Pumpapuré
1 tsk Sweetie skal eller skal från annan citrusfrukt
ca. 1/3 Kokos extrakt (köpt på Iherb)
0,5-1 dl Valfri mjölk (jag använde soja light)
ca, ½ msk Stevia
  • Blanda samman alla ingredienserna i en kastrull och koka på svag värme till den blir en "gojsig" massa. Servera gröten tillsammans med bärfluffet och eventuellt lite choklad, jag tog lite Wf choklad dipp :p
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0