Baked Persimmon oatmeal with pumpkin & cinnamon!

Hejsan! :)
 
Jag vill bara ursäkta mig för att jag är så dålig på att variera mig på recepten, mindre inlägg samt att det blir sena uppdateringar. Orsakerna till detta är att det är mycket i skolan och på fritiden, gör många repriser av en del recept som gjorts tidigare, angående att det inte har blivit så många mat recept (lunch/middag) är för att jag inte lagar något speciellt som är intressant nog att skriva om tycker jag plus så vill jag speciellt nu denna vecka inte laga så mycket för att jag ska åka bort på fredag och är borta över helgen. En annan faktor är att jag börjar äta mycket mindre och har/går ner i vikt så jag har inte så mycket energi att använda mig av, det gör också att man tappar matlusten och glädjen att laga en massa till sig själv så detta är verkligen inte bra alls. Jag är verkligen sjukt störd i huvet och är så mycket sjukare än vad man kan tro och det blir bara värre och värre nu när jag gått ner.
 
Idag så tänkte jag bjuda på ett frukost recept (standard just nu), som jag har gjort tidigare men inte publicerat. Denna goda ungsbakade gröten lagades när jag hade mycket persimon frukt hemma och jag ville inte bara lägga upp en massa recept med persimon just när jag var tvungen att använda det innan dem blev dåliga så jag sparade in lite på persimon recepten.
Jag kommer inte exakt ihåg hur den smakade men jag vet att den var god och saftig iaf, och jag vet tyvärr inte hur mycket sötning jag tillsatte så det får ni smaka och tillsätta efter behag ^^.
 
 
 
 
 

Bakad persimon gröt

 

med pumpa & kanel!


 1 port
 
Ingredienser:
Nästan 1 dl Havregryn
50g Persimon i bitar, ca 1/4-1/2 beroende på storlek
0,5 dl Mandelmjölk eller valfri
50g (ca. ½ dl) Pumpapuré
0,5 tsk Kanel, mer eller mindre
Ev. lite sötning efter behag

 
  • Sätt ugnen på 200 C grader. Blanda sedan bara samman alla ingredienserna efter smak och grädda den mellan ca 15-20 minuter, beroende på hur saftig du vill ha den. Servera sedan med eller utan valfria tillbehör! ^^
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0