Chocolate zoats with fruit cream!

Hejhej allesammans!
 
Det var ett tag sedan jag gjorde zoats så jag började sakna mina kära zoats, så jag var ju bara tvungen att göra en portion imorse till frukosten och dem blev himelskt goda som vanligt! <3 ;D
En otroligt smarrig choklad zoats med touch av mandel tillsammans fruktkärm av persimon (igen >.<) samt så toppade jag med lite hackade nötter och kola dipp från Waldens som jag hade vid sidan av, lovely!
 
Ni kanske det blir lite tjatigt med massa recepet med persimon frukt men det tar lite tid att använda dem för mig för jag använder typ bara 1/4 varje gång och dem klarar ju inte av att ligga för länge så dem måste jag prioritera, tyvärr men själv så lider jag inte speciellt av det. Jag tänker mest på er andra att ni kanske det blir tjatigt eller nåt :p, men om ihåg att det går att byta ut mot andra alternativ det måste inte vara just denna frukt eller om du bara vill ha en vaniljkräm så funkar absolut det också ^^.
 
Recepten som jag lagas prioriteras alltid efter vad som behövs användas först i hemmet så det blir så lite som möjligt som man måste slänga, I'm just telling you (a)
 
 
 
 

Choklad zoats med fruktkräm!


1 portion
 
Gröten:
1,2 dl Havregryn
2 tsk Kakao
2 dl Mandelmjölk, alt. valfri
1 msk Stevia / sötning
50g Finriven zucchini
2 Äggvitor
Valfritt: 2 tsk Lin-, pysillium- eller chiafrön
 
Fruktkräm:
50g (ca. ½ dl) Kvarg
0,5 dl Yoghurt
ca. 6 droppar sweetsdrops amaretto eller vanilla cream *
Valfritt: ca. 70g Persimon eller 0,5-1 dl valfri frukt/bär
 
* Det är mellan 1-2 tsk sötning, tillsätt lite vanljpulver om du vill.
 
  • Koka gröten som vanligt med alla ingredienserna förutom äggvitan i ca 4-5 minuter. Sänk värmen och tillsätt vitan under omrörning, koka ytterligare 2-3 minuter.
  • Blanda samman alla ingredienserna efter smak, om du vill ha frukt i krämen så hackar du den i bitar (om det behövs) och tillsätter det i krämen. Toppa den sedan på gröten och kanske lite valfria nötter om det skulle gillas! ;)
 
Obs! Dubbelsats av min lilla portion på bilden.
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Det både såg och lät gott ut! Länge sedan jag åt persimon/sharon faktiskt....

Svar: Ja det det var väldigt mumsig och det var faktiskt första gången som jag gjorde choklad zoats faktiskt och det blev riktigt smarrig tillsammans, och tack förresten att du tycker det. Då lyckas jag åstadkomma med något iaf ^^ .Persimon frukten passar väldigt bra med choklad! ;). Ja då får passa på nu när det är säsong för dem och när dem är som godast,antar jag det är ju första gången jag äter dessa så vet ju inte riktigt hur dem smakar på de övriga tiden på året men det är väl som dem flesta frukterna ^^

Kram :)
Johanna V

2013-11-13 @ 19:00:34
URL: http://bakasockerfritt.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0