Exotic ovenbaked selmolina pudding!

Godmorgon!
Har sätt ett antal olika versioner av mannagryns pudding, så idag gjorde jag min egna version.
Det blev en exotisk twist med mango och hallon smak med touch av mandel. Hade tänkt att ha i vanilj också men det glömde jag nu på morgonen men det funkade utmärkt utan vaniljsmaken. Eftersom jag älskar gröt och är svag för det, så tyckte jag denna var jätte smarrig och god!
 
Man kan förbereda gröten kvällen innan och göra resten på morgonen ifall man tänker äta den till frukost, super enkel att göra! ^^
 
 
 
 
 
 

ungsbakad mannagryns pudding

 

med exotisk twist!


 1 port
Ingredienser:

 2 msk Mannagryn
2 dl Mandelmjölk
Lite salt

1 Äggvita eller ett helt ägg
½ tsk Bakpulver
ca. 50 g Färsk mango
(funkar säkert med fryst men själv tycker jag det inte är någon god smak på den)
ca. 0,5 -1 dl Frysta/färska Hallon

Valfritt: Vaniljpulver eller essens
(själv så glömde jag att ta det men jag tänkte att jag skriver det ändå)
 

  • Sätt ugnen på 200 C grader.
  • Koka mannagryns gröten som vanligt enligt förpackningen, låt det svalna. Tina hallonen i en skål och skär mangon i bitar och lägg ner det i skålen, mixa dem sedan lite slarvigt med en stavmixer (inte för stora bitar). Häll ner frukten i den svalna gröten och eventuellt vanilj om du vill, rör om. Tillsätt sedan äggvitan/ägget och bakpulvret, rör om så att det blandas väl. Häll gröten i en lagom stor ungsform och grädda i ca 15-20 minuter.
 
Obs! Om du förbereder kvällen innan så kan du ha i allt förutom ägget och bakpulvret det får du tillsätta på morgonen ^^.
 
Toppa med valfria tillbehör eller ät den som den är, jag åt min med lite "vaniljkräm" och färska bär! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas du gillar den,
 kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0