Vegetarisk Chicken Tikka!

Till middag testade jag ett recept på en enkel och snabb Chicken Tikka till hela familjen. Den var inte så god tyckte jag när jag gjorde som i receptet (dock använde jag creme fraiche istället för det var det som var hemma), tyckte att det blev för mycket citron och det blev inge gott så jag rekommenderar att ni tillsätter lite citronsaft i taget eller skippar det. Själv så var man osmart nog och bara pressade på, borde ha smakat av istället än att lita på receptet :/. Eller så råkade jag steka kryddorna för mycket, aja nåt blev fel eller så tycker jag bara inte om just denna rätt.
 
 
 
 
 

Chicken Tikka!

 
4 portioner
 
Ingredienser:

1 Gul lök

1 Vitlöksklyfta

1 tsk Salt

2 tsk Koriander

1 tsk Ingefära

2 tsk Gurkmeja

2 tsk Paprikapulver

1 tsk Chilipulver

1/2 tsk Svartpeppar

1 påse Sojabitar a la kyckling

2 dl Turkisk yoghurt

1/2 Rressad citron

Olja

 

  • Finhacka lökarna och fräs mjuka i rapsolja. Tillsätt kryddorna och fräs ytterligare någon minut.
  • Häll ner sojabitarna och stek dem tills de fått lite färg.
  • Tillsätt yoghurt och citron samt smaka av med salt och peppar. Servera med potatis, bulgur, grönsaker, ris osv! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0