Vegan Coconut oatmeal with blueberries and currants!

Godmorgon alla morgonpigga och glada!
 
Gjorde en enkel men god vegansk version av min kokos gröt med blåbär och vinbär till frukost,
syrlig med men söt. Om du vill ha den extra krämig och härlig så kan du använda creamy kokosmjölk/grädde (jag använde dock kokosmjölk light)! ^^
 
Just det igår blev det inte så mycket uppdatering men jag var barnvakt åt sötaste och bästa brorsdotter Felicia med min käre mor så, det blev ingen specifik matlagning tyvärr. Men nu när skolan har börjat så kommer det förmodligen inte var en prioritering att uppdatera mig eller att laga något nytt eller speciellt eftersom man är en som lägger ner mycket tid på att studera och har höga krav på mig men jag ska försöka så gott det går. Det är bara om tiden räcker till och orken.
 
 
 
 
 
 

Vegansk kokosgröt

 

med blåbär & vinbär!

 
1 portion
 
Ingredienser:
1 dl Havregryn
0,75 dl Kokosmjölk eller grädde
ca. ½ dl Blåbär
ca. ½ dl Röda & svarta vinbär
0,25 dl Osötad/vanlig äppelmos, soya yoghurt eller mosad banan
Du väljer själv vad du föredrar
Valfritt: 2 krm Bakpulver
Sötning
Kokosflingor
 
Sätt ugnen på ca 180 C grader. Blanda samman allt i en skål förutom bären, smaka av och se om du behöver eller vill tillsätta något mer. Vänd sedan ner bären och rör varsamt om. Grädda i ugnen mellan 15-20 minuter. Servera med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0