Vaniljhavre täcke med varma plommon och persikor!

Hejhej!
 
Här kommer en väldigt sen uppdatering kring frukosten som åts i morse. Har tyvärr haft fullt upp hela tiden sedan jag kom hem från skolan så jag fick klämma in lite bloggning här även om jag egentligen inte skulle ha tid.
 
Gjorde en enkel ungsbakad gröt med vaniljhavre som täckte varma bitar av frukt (i detta fall persika och plommon) med lite limeskal på. Med det så gjorde jag världens lättaste men godaste röra man kan äta, (har gjort denna flera gånger innan) nämligen vaniljkesoröra! ;D
Så himla enkelt men så gott tillbehör eller bara att äta med lite frukt och bär, mums! ^^
 
 
 
 

Havretäcke med vanilj

 

& varm frukt!

 
1 portion
 
Ingredienser:
½ dl Havregryn
1 Ägg
0,5 dl Sojamjölk eller annan valfri mjölk
Lite vaniljpulver
Sötning, efter smak
En nypa salt
 
Valfri(a) frukt/bär
Lite limeskal
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda samman allt förutom frukten och limeskalet i en skål efter smak. Skiva eventuellt frukten (beronde på val) och lägg det i botten på en liten ungsform, riv önskad mängd limeskal. Häll sedan över havregrynssmeten över frukten och grädda den i ugnen mellan 10-15 minuter.
 
Servera med vaniljkesoröra (keso, vaniljpulver/essens, kvarg & sötning i önskad mängd)
eller med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0