Utsökt Mandelmannagryn!

Hejsan alla glada!
 
Tidigare i morse så var jag jätte sugen på Mandelmannagryns gröt så det blev det till frukost idag som jag åt med äppelmos, mums! :D 
Det är så himla enkelt men guud så gott! Var även så trött igår och hade inte lust att göra något avancerat nu på morgonen men för mig gör det inget för jag älskar gröt! :) <3
 
 
Det blev tyvärr bara en mobil bild och upplägget är väldigt fult och trist så bilden gör inte gröten rättvis! ^^
 
 
 
 
(Mobil bild)
 

Mandelmannagryns gröt!

 
How to do: 
 Koka gröten precis som vanlig gröt i önskad mängd fast du ersätter vanlig mjölk med mandelmjölk. Var bered på att det går snabbt för innan det kan koka över så ha inte för hög värme och ha koll när du ska värma upp mjölken först.
För mer mandel smak så kan du även tillsätta mandelarom, hackad mandel eller lite mandelmjöl ^^.
 
Tillbehör förslag: Äppelmos, kanel & smör eller bara kanel...
 
 
 
 
 Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0