Thick and creamy chocolate porridge with raspberry mash and coconutmilk!

Godmorgon söndag!
 
Imorgon så börjar skolan igen, lyxigt nog så har jag sovmorgon denna måndag eftersom man har eget arbete först på morgonen. Jag fick sovmorgon eftersom man inte riktigt har kommit igång med lektionerna ännu och inte fått några arbetsuppgifter men förmodligen så kommer det igång med det denna vecka..
 
Denna morgon så gjorde jag en enkel tjock och fyllig choklad och vaniljgröt på spisen, som jag toppade med varma hallon och kokosmjölk, plus en klick choklad dipp från walden. Riktigt gott med enkelt passar en stressig morgon speciellt om man är sugen på choklad just den morgonen! ;)
 
 
 
 
 
 
 

Chokladgröt med varma hallon

 

& kokosmjölk!

 
1 portion
 
Ingredienser:
1 dl Havregryn
0,5-1 msk Kakao, (efter smak)
1,5-2,5 dl Valfri mjölk eller vatten (el. ta hälften av båda) *
ca. 1 msk Sötning
1 krm Vaniljpulver, mer om du vill
Önskad mängd frysta hallon
Önskad mängd valfri kokosmjölk
ca. En nypa salt
 
* Mängden väska avgör du själv hur tjock gröt du vill ha, ju mindre vätska desto tjockare gröt ^^.
 
 
Blanda samman alla ingredienserna förutom hallon och kokosmjölken i en kastrull, efter tycke och smak. Koka upp gröten som vanligt i ca 5 minuter eller tills du är nöjd med konsistensen. Tina hallonen i micron och mosa dem sedan. Du kan antingen varva hallon och kokosmjölk mellan gröten eller bara lägg all hallon ovan på hela gröten och ringla över den mängd kokosmjölk du vill ha. Topp eventuellt med lite färska bär eller valfri choklad kräm/sås för lite extra choklad om du vill! ^^ :p
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0