Soft and fluffy Chocolateheart with varm raspberry mash!

Till mellanmål så blev det en snabb, protein rikt men smaskit Chokladfluff med varma mosade hallon. Super enkel att göra och går snabbt att fixa, it´s a piece of cake for every one! ;)
 
Röran är också väldigt god att äta kall om du vill det hellre, funkar utmärkt som tillbehör till olika treats att toppa med, även gott till gröten på morgonen! ^^
 
 
 
 
 

Varm & fluffigt Chokladhjärta

 

med hallonmos!

 
1 portion
 
Ingredienser:
 
1 dl Kvarg*
½ Banan, mosad
1 Äggvita
ca. 1 msk Kakao (mer eller mindre)
Sötning
Valfritt: ca. 1 msk valfritt nötsmör
 
Hallon eller annan sort bär/frukt
 
* Du kan även byta ut 0,5 dl kvarg mot ½ dl Keso (mosad), if you want! :)
 
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader.Vispa äggvitan till ett hårtskum, tillsätt resten av ingredienserna efter smak förutom hallonen. Rör om varsamt så att allt blandas väl. Häll smeten i en valfri ungsform och grädda den mellan 10-15 minuter beroende på önskad konsistens.
Servera med varma mosade hallon (eller varfri frukt)! ;D
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer
Amanda

Åh det ser så HIMLA gott ut! Vill verkligen pröva detta till frukost men jagg orkar inte vänta på de på morgonen. Sedan tycker jag att fil/kvarg eller smörgås är så himla gtt och lätt att göra så det blir aldrig att jag tar mig tid.

Svar: Hehe tack, vad kul att du tycker det. Det gör mig glad! :D
Jo jag förstår dig, sån var jag också förut och bara åt flingor med fil och ägg men nu tycker jag det är så kul att hitta på och testa nya grejer, eftersom det är mitt intresse och passion. Jag kan även känna att man inte orkar göra något speciellt "avancerat" och vill bara ha något enkelt och gott på morgonen eller överlag över dagen. Önska dig gärna några önskemål så ska jag försöka hitta på något kanske lite roligare som även du gillar som kanske även faller mig i smaken!

Stor kram! :)
Johanna V

2013-09-11 @ 19:46:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0