Small and mosit Banana-coconut muffins with creamy chocolate filling!

Godmorgon!
 
Blev ännu ett banan recept denna morgon, för jag har ännu fortfarande ett par som är väldigt mogna ^^. Gjorde ett par små och saftiga Banan och kokos muffins fylld med kalorifri choklad dipp (dock bara häften av dem är med choklad för jag ville testa), som jag åt med frukt fluff, så gott! :D
 
Jag tillagade dessa godbitar i ugnen men det bör funka att göra en muggcake av smeten och köra den i micron på högsta effekt i ett par minuter tills den stelnat ^^. Om du vill så kan du äta dessa som mellanmål också! ;)
Ett enkelt recept med få ingredienser, du behöver heller inte hälla upp smeten i just muffinsformar det går utmärkt med vilken form som helst, för denna banankaka. Går även att skippa choklad fyllningen om du vill det, den är smarrig och god utan också! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Små & saftiga Kokosbanan muffins!

 
1 portion
 
Ingredienser:
2/3-1 Banan
1 msk Havregryn
1 msk Kokosmjöl
2 krm Bakpulver
½ tsk Kanel, (mer eller mindre)
0,5 dl Flytande äggvita eller ett ägg
Valfritt: Malen kardemumma, Waldens farms choklad dipp eller en bit choklad
Andra smaksättningar: kokosflingor, kakao, några frysta hallon osv...
 
 
  • Sätt ugnen på ca 190 C grader. Lägg alla ingredienserna i en bunke förutom choklad och eventuellt hallon om du vill ha några. Mixa alltsammans till en slät smet, smaka av och se om du vill ha något extra. Häll hälften av smeten först tillsätt (jag delade upp min i 4  muffins silikonformar) sedan choklad, hallon (valfritt) i formen täck sedan med resten av smeten.
  • Grädda muffinsarna i ugnen i ca 15 minuter eller tills kakan har blivit fast, testa med en provsticka om du är osäker.
 
  • Om du gör en muggkaka så gör du in princip nästan samma sak men häll upp hälften av smeten i en stor mugg, tillsätt eventuellt någon fyllning (choklad el. hallon) och täck med resten micra på högsta effekt i några minuter till den stelnat, bevaka den så att den inte blir för gummiaktig eller hård/torr.
 
Servera med valfria tillbehör ex någon god hallonröra! :)
 
 
 
 

Kram Johanna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0