Oats pie covered fruit and berries!

Godmorgens! ^^
 
Idag är det igen roligt dag det är så mörkt och "burrigt" ute, man visste inte vad klockan var när man steg upp man trodde att det var på natten eller nåt men det var det ej.
 
Det var ju ett par dagar sedan man gjorde ugnsbakad gröt men idag så blev det en liten annorlundare version av det, mer åt paj hållet faktiskt. Det super enkelt med få ingredienser (beroende på om man vill tillsätta smaksättning osv...) och tar cirka 10-15 minuter i ugnen :).
 
Jag smaksatte mitt "täcke" med vanilj och lite sötning sedan
hade jag blåbär och persika under, mumsigt! ;D
 
 
 
 
 
 

Havrepaj med fukt & bär!

 
1 Portion

Ingredienser:
1 dl Havregryn
1 Ägg eller en äggvita
½ tsk Bakpulver
2 msk Valfri mjölk (idag använde jag hasselnötsmjölk)
Valfritt: Sötning efter smak
Du kan även smaksätt täcket med olika kryddor, aromer beroende på vad du är sugen på ^^.
 
Sedan ca. 1,5 dl valfri skuren frukt/bär
 
 
  • Sätt ugnen på 200 C grader. Börja med att mixa havregrynet till mjöl, ha sedan ner bakpulvret och resten av ingredienserna i skålen, eventuellt krydda/smaksättning. Lägg frukt bitarna i botten av en ungsform, täck sedan dem med havresmeten så bra som möjligt (inte för tunt). Grädda pajen i ugnen mellan 10-15 minuter, servera sedan med eller utan valfria tillbehör!
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
Ps. Är det jobbigt att jag lägger ut många bilder på samma sak? (nyfiken på svar)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0