Heta linser med korv!

Har inte uppdaterat mig så jätte mycket nu den senaste tiden på lunch/middag recept förutom massa frukost och mellis recept men jag har hamnat i en sån fas där jag tycker det är lite roligare att hitta på egna grejer. Nu när man börjat skolan igen så blir det ju mindre lunch och middag måltider som man kan laga själv, brukar inte laga något nytt heller när det finns massa rester kvar.
Egentilgen så orkar jag inte just idag att uppdatera mig alls för jag känner mig lite hängig och trött i huvudet men jag känner mig lite tvungen för annars så är jag "dum" mot er andra >.<.Här kommer åtminstone den enkla middagen som lagats idag, en het linsgryta med korv, skulle vara chorizo men hade inga vegetariska hemma så det fick bli en vanlig quornkorv ^^. Korven kan även bytas ut mot vad som helst egentligen eller bara servera linsröran som den är men även tillsätter valfria bönor ex blandade.







Heta linser med Chorizo!

 
 4 portioner  
Ingredienser:1 Lök, hackad
1 Vitlöksklyfta, pressad
1 Grön paprika, tärnad
2 burkar (400g) Skalade tomater, hela
2,5 dl Vatten
3 dl Röda linser
1 Grönsaksbuljongtärning eller hönsbuljong
1 msk Sambal oelek
½ tsk Salt

4 Vegetariska Chorizokorvar eller vanligaValfritt: 1 dl Hackad persilja


  • Stek först lök och vitlöken i en kastrull med lite olja utan att dem får färg. Tillsätt sedan resten av ingredienserna förutom korven i kastrullen, smaka av med salt och sambal oelek till önskad hetta. Låt det sedan stå och puttra på svag värme i ca 10 minuter (jag lät min puttra längre än vad receptet angav).
  • Skiva korven på sniskan och stek dem i lite olja tills dem fått fin färg och blivit varma.
Servera linsröran, toppat med några slantar korvbitar och eventuellt hackad persilja, sedan är det klart!


Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0