Healthy and different Veggie-fruit mugcake!

Hejhej!
 
Idag så har man studiedag så det blir faktiskt ingen skola idag men ska studera lite hemma istället. Startade dagen med en annorlunda men riktigt god mugcake till frukosten. En mugcake som innehåller både grönsaker, frukt och bär, en nyttig liten saftig kaka. Tycker verkligen att den ska prövas kombinationen passar faktiskt riktigt bra tillsammans! (Y)
 
 
 
 
 
 
Det kanske inte ser så gott ut i detta ljus men låt inte bilden lura dig! ;)
(Ljuset blev väldigt konstigt, sorry!)
 
 

Veggie-fruit mugcake!

 
1 portion
 
Ingredienser:
½ dl Äggvita (går säkert bra med ett ägg också)
0,5-1 dl Riven morot
½ dl Riven zucchini
0,5 dl Naturell yoghurt
1/3 Banan, mosad
1 msk Stevia, eller annan sötning efter smak
1 msk Quinoa
1 tsk Kanel
0,5 tsk Vaniljpulver
ca. ½ dl Blåbär (jag använde frysta)
 
  • Blanda samman alla ingredienserna i en skål, just det jag torkade även zuccinin i lite papper så att den inte skulle var så "vattnig", vänd tillsist ner blåbären.
  • Häll smeten i en skål/mugg osv (jag smorde min med lite kokosolja ifall att, så att den lossnar lättare). Micra kakan på högsta effekt i ca 3 minuter eller tills den har stelnat, du får kolla till den lite då och då. Servera med valfria tillbehör, funkar även utan för den är så saftig och god! ;)
 
 
Kram Johanna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0