En bättre krämigare Ratatouille!

Middagen så blev det en favoritröra från sjukhuset, dock så gick jag mer på känsla eftersom deras recept är lite jobbiga att gå efter efter det står i gram osv för att dem gör ju inte normala mängder portioner i deras kök ^^.
 
Älskar denna rätt den är så krämig och god med goda grönsaker jag skulle bara kunna äta detta tillsammans med sallad! ^^ Gjorde även receptet vegan vänligt istället för bara vegetariskt.
Receptet är mycket bättre än det recept som jag har gjort innan då jag inte hade receptet på exakta ingredienserna :p.
 
 
 
 
 
 
 

Krämig Ratatoullie!

 
4-5 Portioner

Ingredienser:
3/4- 1 Zucchini
1 Stor Grön paprika
1 Stor vitlöksklyfta, pressad
1 Gul lök
2 st Morötter
1 Lagerblad
1 pkt (400g) Krossade tomater
1,5 dl Havregrädde eller vanlig matlagningsgrädde
1 Örtagårdsbuljongtärning med basilika & timjan smak
Salt & peppar
 
 
  • Hacka löken, skiva paprika, zucchini och morötter, fräs dem sedan i en stekpanna en stund. Tillsätt buljong, lagerblad, tomatkross och pressad vitlök, låt det koka i ungefär 15 minuter. Ha sedan ner grädden och smaka av med salt och peppar. Låt det puttra i ytterligare ca 5 minuter.
Servera med poatis, gryn eller pasta tillsammans med en god sallad!
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0