Cinnamon and Banana oatmeal with Chocolate!

Godmorgon!

Gjorde en smarrig ungsbakad banan och kanel gröt som  jag hade lite chokladsås i, super enkelt men så gott. A lovely kombo som aldrig kan gå fel! ;D
Det går även att tillaga den på spisen om du vill fast du bör du nog kanske tillsätta lite mer vätska möjligen men du kan ju testa som det står i receptet annars så är det ju bara att tillsätta mer beroede på hur tjock gröt du vill ha ;) ^^

Snart så ska man iväg och shoppa lite i Norrköping and spend some cash, så kommer vara där hela eftermiddagen. Ska även handla matvaror så då lär det ta ett bra tag innan man kommer hem. Vi får se om jag kommer uppdatera mig något mer idag ^^.
 
 
 
 
 
 
 
 

Banan & kanel gröt

 

med smältande choklad!

 
1 portion
 
Ingredienser:
1 dl Havregryn
ca. ½ (50g) Mosad banan
0,5 tsk Kanel (mer eller mindre)
1 dl Mandelmjölk eller annan mjölk sort
(kanske ½ dl till om du tycker det behövs)
En nypa salt
Valfritt: 2 krm Bakpulver
Lite chokladsås/dipp (jag använde walden farms) eller hackade chokladbitar, lagom size.
 
Tips: Om du vill så kan du använda resten av bananen att toppa med och stoppa i några bananbitar i gröten
 
 
  • Sätt ugnen på 200 C grader. Blanda samman alla ingredienserna i en skål efter smak, förutom chokladsås/dipp om du tänker använde det (hackad choklad funkar att blanda ner). Varva gröten med chokladsås och eventuellt bananbitar och avsluta med lite bananslantar och choklad på översta lagret :).
  • Grädda gröten mellan ca 10-20 minuter, beroede på hur du vill ha den tillagad.
Servera med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0