Banana-coconutbar with peanut butter filling and mashed raspberries on top!

Godmorgon! :)
 
Idag testade jag att göra en annan version jag har sätt på en breakfastbar eller mellisbar med banan, kokos och jordnötssmör. Man kan även göra om den till en paj istället om man tycker det blir enklare, ett tips bara ^^. Super smarrig, härlig och "gojsig" i mitten med fyllningen och god så klart, älskar nötsmör men det värsta är att dem har så höga kalorie och fett värden och jag klarar inte av att äta så mycket med sån näring utan att jag kommer dra ner på annat. Tragiskt men sant! :`( Skulle verkligen vara skönt och slippa det och bara sleva i ett par skedar efter smak och så mycket jag egentligen vill ha...
 
Bör testas, är mycket god, haha! :P
 
 
 
 
 
 

Banana-kokosbar fylld med

 

jordnötssmak

 

toppat med varma hallon!

 
1 Portion

Smeten:
3 msk Havregryn
1 tsk Kokosmjöl
ca. 1-2 tsk Stevia/sötning
½ tsk Bakpulver
2 msk Yoghurt eller kvarg/kesella
En nypa salt
(1 msk Mosad banan)
Valfritt: 1 tsk Kokosflingor
 
 
Bananfyllningen:
1/3-2/3 Banan (beroende på storlek)
1-2 tsk Jordnötssmör, eller mer ^^
Hallon
 
  • Sätt ugnen på 200 C grader. Blanda samman alla de torra ingredienserna först i en skål. Mosa bananen och ta 1 msk från bananfyllningen till smeten plus yoghurten och blanda. Sedan tar du hälften av smeten och lägger det i en liten avlång "barform" eller formar en skål på ett bakplåtspapper.
  • Av resten av den mosade bananen så tillsätter du jordnötssmör, lägg sedan ner fyllningen i degskalet/skålen täck sedan fyllningen med resten av smeten. Grädda den i ugnen i ca 15-20 minuter, beroende på ugn och mängd!
 
  • Om du tänker göra den till en paj istället så trycker du bara ut smeten i lagom tjocklek och lägger ner bananfyllningen och gräddar den i ugnen ungefär lika länge kan jag tänka mig, du får kolla till den lite så att den inte blir något tokigt eftersom jag själv inte har testat.
 
Servera sedan med varma mosade hallon som topping!
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0