Baked Muesli porridge!

Godmorgon!
 
Idag blev det något väldigt enkelt men gott till frukost.
Eftersom man har gjort mycket eget från grunden nu på morgonen den senaste tiden så blir det inte så mycket av flingor/müsli eller något liknande som man bara behöver hälla i en skål osv.
Har två fulla paket av Paulúns flingor/müsli bla den med kokos, hasselnötter och jordgubbs müsli och kakao och hallon granolan som måste börjas användas innan dem går ut och blir för dåliga. 
Fram över ska jag försöka hitta på lite olika variationer hur man kan göra av flingor förutom bara att äta dem som dem är.
 
I morse så testade jag att göra en ungsbakad müsli gröt, super enkel men saftig och god blev den! (Y)
Man kan ju variera detta recept ännu mer och tillsätta massa olika smaksättningar beroende på vad man har för müsli sort hemma. Själv så testade jag bara en ren müsli gröt, skulle velat lägga till lite olika smaksättningar men jag vill ju inte äta mer än en viss mäng kalorier tyvärr så det är ett hinder för mig :(.
 
 
 
 
 

Ungsbakad Müsli gröt!

 
1 portion
 
Ingredienser:
1 dl Müsli efter val
0,75 dl Valfri mjölk/soyamjölk *
0,25 dl Yoghurt *
Valfritt: 2 krm Bakpulver
Olika smaksättningar ex: kakao, sylt istället för yoghurten, citrus saft/skal, bär/frukt, chokladbitar osv..
(beroende vad din müsli innehåller och hur stor fantasi du har ;p )
 
* Du kan variera mängden mjölk och yoghurt hur du vill,
bara att det blir 1 dl vätska tillsammans så funkar det bra! :)
 
 
  • Sätt ugnen på ca 200-225 C grader. Blanda samman alla ingredienser och eventuellt smaksättningar. Häll smeten i en form och grädda i ca 15-20 minuter tills du är nöjd med den.
Servera med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
Kram Johanna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0