Amazing Peach dessert!

Gjorde en super gott mellanmål direkt efter jag kom hem från skolan, fy sjutton vad bra den blev! (a)
En riktigt saftig varm persika dessert med ett härligt och smakfullt täcke!
 
Super enkel att göra men så saftig och god, den blev lite mycket vätska under täcket från persikan men det gjorde absolut ingeting för det blev en riktigt smarrig "sås" som bildades, blev en extra smarrig bonus där! ;D Dessutom så är den väldigt kaloriesnål med det ingredienser/produkter jag använde, mums mums!
 
Eftersom jag bara slängde i allt lite hastigt och gick på känsla så har jag inte exakta mått, men på ett ungefär. Ni får smaka av lite i mellan och justrera efter tycke :).
 
 
 
 
 

Delicious varm Peach dessert!

 
1 portion
 
Ingredienser:
0,75 dl Kvarg (Icas 0,1%)
0,25 dl Minikeso eller valfri keso
ca. ½ krm Vaniljpulver
1-2 tsk Limesaft
ca. 1 msk Stevia/sötning
ca. 1 kapsyl Mandelarom
Walden farms choklad dipp ev. någon annan chokladsås
 
En stor saftig persika
 

  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda samman allt i en skål förutom choklad dippen och persikan, kom ihåg att smaka i mellan eftersom jag bara slängde i lite snabbt och gick på känsla.
  • Skiva eller hacka persikan i bitar och lägg det i en liten ungsform, häll sedan över kvargröran på frukten. Ringla sedan över önskad mängd chokladsås, sätt in den i ugnen och grädda den mellan 10-12 minuter. Sedan är den klar att ätas, hoppas du gillar den lika mycket som jag gör! :)
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0