Vesas á la Jacob!

Idag så lagades det Vesa á la Jacob till middag som jag och mamma lagade tillsammans till pappa och mamma (eftersom jag inte äter kött och kyckling så tog jag några vegetariska biffar i frysen som behöver ätas upp). Våran enkla och snabba version av Flygande jacob, kan tillagas i ugn, stekpanna eller micron så det är bara att välja och vraka hur ni vill tillaga den ;).
Man kan även göra den vegetarisk och vegansk genom att ersätta kycklingen och baconet med vegetariska alternativ av kyckling och bacon, byta grädden mot soya- eller havregrädde.
 
Vi brukar aldrig använda mått så jag skriver ingredienserna så får ni tillsätta efter önskad mängd och smak! ^^
 
 
 
 
 

Vesas á la Jacob!


 
Ingredienser:
Färdig grillad kyckling
Mogen banan
Het chilisås
Grädde
Tomatpuré
Bacon
Peppar
Ev, saltade jordnötter (varierar hur ofta vi använder det)
 
  • Tillagning i ugnen på 200 C grader tills den blir genom varm, ca 15 minuter kanske.
Samma sak gäller om ni kör i micron eller stekpannan.
Kom ihåg att steka baconet knapprigt först för sig, strö sedan över det på grytan.
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0