Low carb wrap med fajita & salsa fyllning!

Till middag så fick det bli något enkelt som jag kunde laga till mig själv när dem andra skulle äta pasta och köttbullar. Då gjorde jag en low carb tortilla med salsa färs med fajita krydda samt lite grönt, yummy! :)
Haha, av någon anledning så tog jag min lilla stekpanna och stekte tortilla brödet i så den blev lite tjock xD, men det funkade att äta ändå ;p.
 
Du kan antingen göra ett eget tortillabröd eller använda köpt, du kan också gratinera den i ugnen med ost på ^^.
 
 
 

Fajita & salsafärs!

 
Ingredienser jag använde:
Quorn- eller soyafärs
Majs
Valfri salsa
Lök
Fajita kryddmix eller tacokrydda
Alpro soyas tjocka yoghurt på burk
Zucchini
Sallad
 
Kan även tillsätta ost i eller om du tänker gratinera den i ugnen så kan du strö över de istället.
 Bönor, paprika, böngroddar osv... det är bara att du som bestämmer, så välj det du gillar allra mest för grönsaker ;).
 
Alla ingredienserna väljer du efter hur mycket du vill ha beroende på hur hungrig du är, eftersom jag inte använde någe mått och bara slängde i lite eftersom (plus att jag inte äter normalt).
 
  • Stek Löken och fajita-/tacokrydda samt färsen i stekpannan med lite fett en stund och eventuellt andra grönsaker ifall du vill tilsätta det.
  • Ha sedan ner salsa, yoghurt (ju mer salsa än yoghurt så blir det mer såsigare men om du tar ungefär samma mängd av båda så blir den krämig, så det är en smaksak på hur du vill ha den) och majsen ev bönor. Låt det stå och puttra en stund.
Fyll sedan fajitafärsen i tortilla brödet (köpt eller hemmagjord) tillsammans med valfria grönsaker och kanske ost om det så önskas! ^^
 
 
 
Tortillabrödet jag gjorde hittar ni HÄR ,skippade dock spenaten och använde andra kryddor!
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0