Favis Kokoskaka med hallon & mango!

Tidigare så har jag lagt upp ett recept på en riktigt god och saftig kokoskaka med blåbär. Efter det så har jag gjort en ny sats fast med mango och hallon, blev super gott!
Ni måste bara testa detta nyttiga kokoskaka, speciellt om ni älskar kokos! ^^
 
Jag tycker den är så himla god *drool*!  Tyvärr så är nu denna underbara kaka slut, så då får vi se nästa gång jag kommer baka den fast kanske med andra frukter och bär! ;). Just nu så har jag inte så dåligt med fikabröd i frysen så ska nog äta upp dem innan jag bakar ännu mer gottigheter ;p.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Favis Kokoskakan med

 

hallon & mango!


 1 "Limpa", ca 16 skivor
(beroende på hur stora du gör)
 
Ingredienser:
2 dl (75g) Havremjöl
0,5 dl (30g) Kokosmjöl
25g Valfritt mjöl (hade fullkorns dinkel i min)
4 msk Kokosflingor
3 msk Stevia strö
1 tsk Bakpulver
2 krm Salt
2 Äggvitor
1,25 dl Lättkesella / kvarg
2,5 dl Valfri mjölk (jag tog mandelmjölk)
1 dl Mango (jag använde färsk men det funkar med fryst också)
ca. 0,5 dl Hallon
 
 

1. Sätt ugnen på 175 C.
2. Blanda alla torra ingredienser i en skål. Ha i de blöta, utom blåbären och rör om ordentligt. Vänd sedan försiktigt i blåbären.
3. Häll smeten i en brödform som du klätt med bakplåtspapper. Ställ in i ugnen och grädda i ca 25-30 minuter eller tills den känns fast i mitten, (för mig tog det ca 50-60 minuter, tror jag).
4. Ta ut och låt den svalna lite. Går sedan bra att frysa in, själv så skar jag upp den i bitar och fryste in den direkt för att bevara den nybakade kvaliten bättre^^.
 
Ett tips,  när du ska ta fram kakan så kan du tina den lite i micron och sedan slänga in den i brödrosten ett tag (utan att den blir bränd). Då blir den som nybakad, varm och lite krispig det gjorde jag nu när jag tog några skivor, muumssfilibaba! ;p ^^
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0