Coconut-raspberry mugcake with mango sauce!

Hej!
 
Det fick bli ännu en mugcake till frukost idag efter jag hade ganska mycket kvar av den jätte mogna mangon som jag verkligen behövde använda. Jag gjorde då en kokos mugcake med hallon toppat med mangosås, den blev god men det var något som saknades för att jag skulle gilla den skarpt jag vet inte riktigt vad men den blev inte riktigt som jag hade hoppats på att den skulle bli... :/
 
Jag hoppas att du kommer gilla den iaf, som vanligt så gör jag inga vanliga portioner så du får gärna dubbla satsen ifall du vill ha mer eller äta en lite mindre med något annat till vid frukosten eller tills melliset kanske?
 
 
 
 
 
 

Kokos mugcake med hallon

 

toppat med mangosås!


1 liten portion
 
Muggkakan:
0,6 dl (20g) Havregryn, mixat till havremjöl
0,5 msk Kokosmjöl
0,5 tsk Bakpulver
0,5 msk Stevia
1 msk Kokosflingor
1 Äggvitor
1 msk osötat äppelmos
1,5 msk Kokosmjölk  (eller mandelmjölk, mjölk)
ca. 5 Hallon, berorende på storlek
Valfritt: 1 tsk Vaniljarom
 
Mangosås:
ca. 62g (ca.1,25 dl) Färsk Mango (fryst funkar med)
1 msk Philadelphia eller kvarg
Vaniljarom

  • Blanda samman alla ingredienserna förutom hallonen i en skål, häll sedan smeten i en smord mugg. Tryck sedan ner några hallon i smeten och micra kakan på högsta effekt i ca 1-1,5 minut.
  • För mangosåsen så mixar du bara samman alla ingredienserna till en slät sås. Vänd upp kakan på ett fat och häll över såsen på muggkakan toppa eventuellt med lite bär/frukt eller kokos flingor för dem som älskar kokos ;).
Now it's ready to eat! :D
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0