Chili "kyckling" gryta!

Visste inte riktigt vad jag skulle laga eller vad jag var sugen på, så då slängde jag ihop en Chiligryta med vegetarisk "kyckling" som jag slängde ner lite olika grönsaker i av det som vi hade hemma. Blev riktigt bra för bara att slänga ihop en gryta på studs, enkelt och kort tillagnings tid.
 
 
 
 
 
 

Chili kyckling gryta!


ca. 4 portioner
 
Ingredienser:
 
1 pkt (375g) Bitar á la kyckling, eller annan liknande produkt
ca 2,5 nävar strimlad vitkål
1 Stor scharlottenlök, eller annan lök
2 Morötter, i slantar
2 dl Krossade tomater
1 pkt (250ml) Havregrädde, soya el. vanlig
1,5 msk Grönsaksfond / 1 grönsaksbuljongtärning
ca. 2,5 msk Het chilisås
1 dl Majs
0,5 liten burk (227g) Vattenkastanjer
Lite färsk oregano
Salt & peppar
 
  • Stek vitkål, lök, morötter och "kycklingen" i lite fett tills dem börjat mjuknat och "kycklingen" fått lite färg (eller så kan du steka den först separat och sedan lägga den åt sidan och sen steka grönsakerna). Tillsätt resten av ingredienserna förutom majsen och låt det puttra samman. Om du vill så kan du tillsätta mer vätska ifall du vill ha mer sås, du kan även reda av den om du vill ha den tjockare. Ha sedan ner majsen och smaka av med krydda.
Servera med bulgur, potatis eller annat gryn samt en trevlig sallad ^^.
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0