Carob & morots bakad gröt!

Hejsan!
 
Här ett super sent inlägg kring dagens första måltid. Jag har tyvärr inte haft tid att uppdatera mig idag fö direkt efter skolans så provade jag att göra hälften av ett recept på ett par nyttiga kanelbullar. Jag älskar verkligen kanelbullar det var något man fikade mycket med när man var barn, man kunde trycka i sig hur många som helst. Inget slår nybakade bullar med ett glas mjölk! ;D  Tråkigt nog så blev degen inte alls bra inte på den jag provsmakade på iaf, dem blev alldelese degiga och blev inte bra alls. Vi får se om jag ger mig på ett nytt försök i morgon att baka nyttiga kanelbullar, fast ett annat recept och ifall tiden räcker till ^^. Annars så kanske det blir i helgen, med lite senare firande av kanelbullens dag! (a)
 
 
I morse så lagade jag en av mina favorit bakade gröt recept fast med annan smaksättning, denna gång blev det med carob, morot, vanilj och kanelc som serverades tillsammans med vaniljkvarg, göttigött gött! ;)
Skulle velat ha vaniljkesoröra istället men keson var tyvärr slut! :'(
 
 
 
 
 
 
 

Carob & morotsbakad gröt!


 1 portion
 
Ingredienser:
1 dl Havregryn
1 dl Valfri mjölk
1 Äggvita eller ett helt ägg
½ tsk Bakpulver
ca. 1 msk Carob pulver, mer eller mindre
1 dl Riven morot, mer eller mindre (en liten morot)
ca. 0,5-1 krm Vaniljpulver
En nypa salt
Kanel, sötning efter smak
 
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda samman alla ingredienserna i en skål efter smak (jag slängde bara i lite efter smak så måttena är på ett ungefär). Häll smeten i en ungsform och grädda den i ugnen i ca 11-14 minuter, tills du är nöjd. Servera med vaniljkvarg eller vaniljkeso med eventuellt lite mer riven morot och kanel! ^^
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0