"Black" Coconut Overnight oats!

Godmorgon gråa regninga dag!
 
Igår kväll så förberede jag att göra en overnights oats som jag kombinera själv, typiskt nog så kom jag på en bra idée nu efteråt man skulle kunna gjort så jag får väl tipsa det till er istället :p.
Jag gjorde en kokos davos med syrliga svarta vinbär som toppades med blåblär som jag sedan värmde och sötade lite gran, gottigott! ^^
 
Idéen jag kom på nu är att man skulle kunnat tina svarta vinbären (får ej vara varma) och mosa dem sedan lägga ner dem i havremixen det skulle bli coolare tycker jag :p. Eftersom surheten på bären kan variera lite så vet man ju inte riktigt hur mycket man ska söta för att få den dära bra balansen när dem är hela. Då blir det ju mycket enklare och veta hur mycket sötning man ska tillsätta ;)
 
Jag har bara gjort en liten sats som vanligt så du kan antingen dubbla den om du vill ha mer! ^^
 
 
 
 
 

Black Coconut Overnight oats!


1 liten portion
 
Ingredienser:

0,75 dl Kokosmjölk (jag använde light)*
20g (ca. 0,6 dl) Havregryn
2-3 msk Kokosflingor
1 tsk Psyllium-, lin- eller chiafrön
75g (ca. 0,75dl) Kvarg alt. Yoghurt
1 krm Vaniljpulver (funkar med arom också men kanske mer)
ca. 0,25-0,5 dl Svarta vinbär, (frysta tog jag)
Sötning, efter smak
Valfri mängd blåbär
 
* Du kan även fördela kokosmjölken med valfri mjölksort om du vill.
 
  • Blanda samman alla ingredienserna förutom bären i en burk/skål efter smak. Du kan antingen lägga ner vinbären hela i "smeten"  eller så tinar du upp dem och mosar ner dem när dem har svalnat i davosen, söta sedan efter smak beroende på hur syrlig du vill ha den. Ställ sedan burken i kylen över natten så att den får gotta till sig lite.
Ta sedan uten morgonen efter och servera med kalla eller varma blåbär. Om du vill ha den lite sötare så kan du ringla sockerfri sirap, honung, sukrin gold eller något liknande ! ;)
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0