Banan and coconut overnight oats!

Hejsan! :)
 
I morse så blev det faktiskt en kall frukost för mig som start på denna måndag, brukar inte så ofta äta kallt längre på morgonen faktiskt. Jag har även hört att man håller sig mättare längre på varm mat än på kall så det är också en tanke bakom det men det är också härligare att äta något varmt och gott direkt när man vaknat, speciellt om man är lite frusen ^^.
 
Igår kväll så förberede jag en Banan och kokos davos som jag åt på morgonen, riktigt gott faktiskt. Ett enkelt och bra tips om man inte orkar hålla på och dona och fixa med frukosten på morgonen istället för att bara äta en skål med lite flingor eller några mackor ;P.
 
Fick inspiration från Sanna med några förändringar i hennes recept. Jag gjorde också bara hälften av satsen men jag dubblar receptet nedan eftersom jag inte äter normala portioner (syns inte alltid på bilder för ibland lägger jag upp mer bara för bildens skull) (a).
 
 
 
 
 
 
 
 

Banan & kokos davos!


1 portion
 
Ingredienser:
1,2 dl (40g) Havregryn
1/4 Mosad banan
0,5 msk Psyllium- , lin eller chiafrön
0,5 dl Lätt kokosmjölk
1,5 dl (150g) Kvarg/kesella
1 dl Valfri mjölk eller mer kokosmjölk (jag använde osötad mandelmjölk)
Önskad mängd Stevia sweetdrops vanilla cream
eller
Lite sötning & vaniljarom, efter önskad sötma & smak
Valfritt: 2-4 msk Kokosflingor
 
  • Blanda alla ingredienserna på kvällen innan i en skål efter tycke och smak. Häll sedan "smeten" i en burk med lock eller skål (vad du nu har och vill använda), låt den stå i kylen över natten täck med plastfolie ifall du använder skål och servera den direkt på morgonen i skålen tillsammans med lite bär och kanske resten av bananen ^^.
Jag toppade min med lite bär och walden farms sockerfria sirap, mumma! ;D
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Det ser så gott ut! Vilken härlig kopp du serverar i :)

Svar: Tack! Hehe, ja det tyckter jag med ^^. Jag hittade den på en secondhand butik av röda korset :). Älskar gamla grejer (dem flesta)! ;D
Johanna V

2013-10-14 @ 20:06:13
URL: http://bakasockerfritt.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0