Bakad müslibotten toppat med bär!

Morgens! ^^
 
Idag blev det en enkel liten frukost med ungsbakad yoghurt-müsli botten som jag toppade med lite frusna bär. Tar bara ca 10 minuter att "baka" och det innehåller få ingredienser och man kan variera hur mycket man vill med smaksättningen, anpassat efter vad för müsli sort. Man kan även göra den som täcke ett och lägga bären/fruken under om man så önskar det ^^.
 
Botten blir mer fast/kompaktare ju mindre yoghurt du använder så du får välja hur kompakt du vill ha den. Om du vill ha en större portion så kan du ju bara dubbla satsen, denna lilla portion passar utmärkt till mellis med ;).
 
Igår så fick jag äntligen mitt Iherb paket! :D:D
Mer info kommer under dagen! ;)
 
 
 
 
 
 

Bakad Yoghurt-müsli botten!


1 liten portion
 
Ingredienser:
0,5 dl Havregryn *
0,5 dl Müsli
0,5-1 dl Smaksatt eller naturell yoghurt
Frukt eller bär att toppa med eller att täcka
 
Valfritt: Sötning, kakao, mandel-, vanilj-, kokosarom osv...
Allt hänger på vad som innehåller i müslin.
 
*Om du vill så kan du ju testa att bara använda müsli och ersätta havregrynen, dock så har jag inte testade det själv. Det är bara ett tips/förslag! (a)
 
Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda samman alla ingredienserna i en skål efter önskan och smak.  Häll sedan över smeten i en ungssäker form och grädda den i ca 10 minuter. Om du vill ha ett müslitäcke så lägger du bären/fruken i botten innan du häller i smeten annars så toppar du med dem efter gräddningen. Servera med eller utan någon vaniljkräm, kesoröra, chokladkräm/sås osv, vad du nu är sugen på ^^.
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0