Saffran Zoats med Kanelkräm!

Godmorgon!
 
Idag så blev det en julig frukost start på dagen. Testade Sannas recept på Saffran zoats med kanelkräm, nomnom. Älskar GRRÖÖÖTT! (a) Det var så härligt att känna denna ljuvliga doften av saffran och tanken på den mysiga julen ^^.
 
Detta recept är inte en av dem bästa zoatsen jag har testat men den var definitivt god men det kan vara för att kanelkrämen sänker rätten lite. Jag vet inte riktigt om jag tyckte kanelkrämen var så god till, den tog över lite för mycket med all kanel men jag använder en keso som är gammal och är lite sisådär smakmässigt så det kan ju vara en orsak att jag tycker den smakar lite B. Jag tror ändå att det skulle vara godare med någon bär-, vaniljkräm eller något liknande ^^.
 
 
 
 
 

Saffran zoats med kanelkräm!


1 portion
 
Zoats:
1,25 dl Havregryn
75 g Finriven zucchini (helst gul)
2 dl Valfri mjölk
0,5 msk Stevia / sötning (jag tog mer)
1 tsk vaniljarom (Dr Oetker)
1/2 pkt Saffran
2 Äggvitor
 
Kanelkräm:
75 g Kvarg / kesella
75 g Keso
1 tsk Kanel
0,5 tsk Vaniljarom
2 tsk stevia / sötning (jag tog mer)
Topping (valfritt): Hackade mandlar

  • Koka upp alla ingredienser, utom äggvitan, i en kastrull. Låt koka några minuter och tillsätt sedan äggvitan under omrörning. Låt koka ytterligare några minuter.
  • Mixa ihop ingredienserna till kanelkrämen med en stavmixer tills det blir en slät kräm. Toppa gröten men krämen och de hackade mandlarna.
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0