Banan chocolate pb oats with raspberry sauce!

Gooood morgon fredag! ;D
 
Denna morgonen så gjorde jag en ljuvlig Banana chocolate pb oats med hallonsås. Kombinationen av banan och jordnötssmör är himelsk tillsammans och tillsammans med choklad och hallon så blir det ju bara ännu smarrigare.  I detta recept så använde jag Pb2 choklad (köpt på Iherb) men det funkar lika bra att ersätta det med vanligt jordnötssmör tillsammans med kakao ^^.
Ett enkelt recept på en portion gröt som passar utmärkt att göra när man har riktigt mogna bananer hemma! ;)
 
 
 
 

Banana chocolate pb oats


 with raspberry sauce!


1 portion
 
Ingredienser:
1-1,2 dl Havregryn
2 dl Valfri mjölk, (jag använde mandelmjölk)
1 Mogen banan, mosad
2 tsk-1 msk Chocolate Pb2 **
eller jordnötssmör plus 2 tsk-1 msk Kakao
En nypa salt
Ev. lite sötning om du inte tycker bananen är tillräckligt mogen och söt.
 
** Du kan antingen bara tillsätta pulvret som det är eller blanda ut det med lite vatten till önskad konsistens.
 
  • Koka gröten som vanligt i ca 4-5 minuter, micra sedan den mosade bananen tills den blivit "gojsig". Tillsätt sedan bananen i gröten och låt det koka i några minuter till eller tills du är nöjd med konsistensen.
  • Hallonsåsen gjorde jag med lite yoghurt och några värmda hallon som jag sötade med några droppar vanilla cream sweetdrops, kan använda valfri sötning också. Toppa gröten med hallonsåsen och njut! :) 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer
Elin

ser super gott ut!

Svar: Åhåå tack vad kul att du tycker det! :D
Johanna V

2013-11-15 @ 10:15:37
URL: http://elinwillner.blogg.se
Det Mjölkfria Köket

Ser jätte gott ut! :)

Svar: Tack så mycket, det glädjer mig att höra! :D
Johanna V

2013-11-15 @ 10:33:44
URL: http://detmjolkfriakoket.blogg.se/
Jonas

En perfekt start inför helgen, typ ^^

Svar: Haha ja, det kan man säga. Fast jag tycker dem flesta frukostarna jag göra är så härliga och goda, mysig god start på dagen ^^ Och som du nog kan se så är det ju mycket frukost inlägg som jag publicerar ;p
Johanna V

2013-11-15 @ 11:42:35
URL: http://thegamingground.com/
Jonas

Utan tvekan ^^ Jo, men jag utgick ju ifrån mig själv xD

Svar: Hehe jo jag förstår det ^^ :p
Johanna V

2013-11-16 @ 10:52:13
URL: http://thegamingground.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0