Äppelpaj muggkaka med kanelsås!

Morgens allesammans! :)
 
Testade ett mugcake recpet från Sanna denna morgonen, en Äppelpaj muggkaka med kanelsås den var god men jag har även provat ett annat recept innan från henne men då var det en Applepie zoats with vanilla and cinnamon cream "OIAJ". Den var otroligt mycket godare tycker jag (recept kommer),  så jag hade ju lite för höga förväntningar på denna muggkaka så den blev lite av en let down, men den var giventvis god men inte lika god som "OIAJ" versionen av gröt i äppelpaj version. Det kan ju vara för att jag är svagare eller mer av ett fann av zoats så det kan vara en orsak att jag tycker den var godare ^^.
 
Jahopp kan man tänka sig på måndag så fyller man 19, skit vad fort tiden går ibland :o. Så imorgen kommer det bli lite firande med familj och släkt så då vet jag inte om jag kommer att hinna uppdatera något men vå får se hur det blir med det. Jag kommer bjuda på mat och fika. Det kommer lagas en chokladpaj som är vegan vänlig, som ser super smarrig ut på bilden, den ser ut som en missisippitårta eller vad den nu heter och stavas.
På måndag så kommer jag också få lite besök från faster och kanske eventuellt några av mina kusiner då blir det ännu mer lite fika :p.
 
 
 
 
 

Äppelpaj muggkaka med kanelsås!


1 portion
 
Muggkaka:
1,25 dl (40g) Havregryn
1 msk Kokosmjöl
1 tsk Bakpulver
2 tsk Stevia strö/sukrin
1/2 tsk Kardemumma
1 tsk Vaniljarom
1 msk Lättkesella/kvarg
2 Äggvitor
2,5 msk Osötat äppelmos
2,5 msk Osötad mandelmjölk (eller valfri mjölk)
1/2 Litet äpple (50g)
 
Kanelsås:
150 g Lättkesella/kvarg
2-3 tsk Stevia strö/sukrin
1 tsk Kanel
4 msk Osötad mandelmjölk (eller valfri mjölk)

 

  • Mixa samman alla ingredienser, utom äpplet, till muggkakan. Hacka äpplet och rör ner det i smeten. Häll smeten i en smord stor mugg eller skål. "Baka" den sedan i ca 1-2 minuter i micron. Kolla så det inte svämmar över.
  • Blanda ihop ingredienserna till såsen. Vänd upp muggkakan på ett fatt och häll över såsen, pudra även på lite kanel, lite extra äppelbitar och eventuellt nötter (valfritt).

 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0