Three layers and raspberrymash

Här kommer ännu ett sent inlägg om det jag har lagat under dagen. Jag provade göra three layers and raspberrymash som jag har hittat på en blogg jag följer med tre duktiga tjejer.
Den var riktigt god passar att äta till frukost och även till en större mellis.
När jag gjorde dessa så är det smörgåspapper på dom två övre eftersom dom fasnade i pappret så klippte jag bara runt dom istället som ni kan se på bilderna. Tyvärr så hade vi ju inget smörpapper så jag tog smörgåspapper men det blev inte bra, så pröva inte det! x)  
Det går nog att lägga direkt på plåten också men jag orkade inte diska en stor plåt sen så jag tog det vi hade hemma och la på plåten (a).
 
Provade att äta med keso också det var gott med men godast med endast dom varma hallonen det är dom som är pricken över i:t och fulländar rätten!
 
Smarrigt och lätt! ;)
 
 
 
 
 

Three layers and raspberrymash, 1 port

½ - 1 banan  (resultatet blir mer degigt om du använder endast en halv.)
1 dl havregryn
3 msk kesella/yoghurt/turkisk yoghurt
½ tsk bakpulver

Topping
Varma hallon
alternativt lite kesella eller keso

  • Blanda banan, havregryn, kesella och bakpulver i en liten mixer. Och sedan platta ut degen i tre delar på en plåt som är täckt med bakplåtspapper. Sedan in i ugnen i cirka 15 min på 185 grader. Fördela sedan de mosade hallonen mellan dessa lager och ät.
 
 
Kram Johanna! :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0