Norrköpning

Hejhej!
Idag tänkte jag tipsa om en bra restaurang i Norrköping som jag har varit och ätit lunch på i måndags med familj. Jag tyvärr inte lagat någon ny mat idag eftersom jag har massa rester, plus så åt jag lunch i skolan också.
 
I måndags så var jag, mor, moster samt mormor och vandrade runt i Norrköpings centrum för att min mamma och hennes syster skulle bjuda mormor på mat och titta runt lite men dock så var hon inte så kry. Vi sa till henne om hon mådde för dåligt så skulle hon säga till så skulle vi skippa det men nej då hon följde med hon :p.
Vi var och åt lunch på Mimmis Visithus som ligger i Knäppingsborg. Dom är en krav restaurang och miljö vänliga, lagar mat av det som är i säsong. Det finns även vegetariska rätter, nyttigare fika/godis, raaw food så det tyckte jag lätt så intressant när jag kollade på internet. Vädret var soligt och skönt så vi satt ute på lilla uteplatsen, det var även väldigt fint och mysigt inne :).
 
Ett annat tips till alla te-drickare är ett choklad te som jag testade för några dagar sedan. Själv så dricker jag varkene te eller kaffe. Jag såg på en sida om detta te som smakar choklad som är calorifri så jag tänkte jag testar väl men te är fortfarande inget för mig. Tycker att det inte smakar något speciellt men så smakade min mor som är en te-drickare, hon tyckte det smakade choklad så det är nog bara något för dom som är vana att dricka te. Kommer inte ihåg vad den heter men ni kan se på bilden längre ner. Den finns att köpa i matvarubutiker och hälsobutiker, säkert på flera ställen också men det är vart jag har sätt dom.
 
 
 
Hann dock äta lite av maten innan jag fick mobilen av mamma och skulle ta kort så det blev inte så jätte bra bilder. Jag var så himla hungrig så det fick duga med första bilden! (a)

På bilden ser du dom vegetariska biffarna dom sålde under dagen och sallad till. Man var lite osäker om man skulle ta biffarna eller inte för dom som låg framme i disken såg inte så roliga ut när dom inte var stekta och uppvärmda, men jag är verkligen glad att jag valde dom för dom var riktigt goda! :D
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0