Morotscréme

Visste inte riktig vad jag skulle hade lust att laga eftersom man är lite nere, har ingen ork ,sovit dåligt och har ont i huvudet efter bortgången efter våran hund. Aja nog med det vill ej prata om det hemska bara deprimerande...
 
Idag så blev det morotscréme som jag hade som tillbehör till sojakorv samt grönt. Aldrig gjort detta recept så det blev något nytt som vanligt ^^ . Tillsatte även gröna ärtor i efter på min tallrik och det blev gott tillsammans med allt annat! (Y)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Morotscréme

 
400 g Morötter
10 cm Purjolök
1 Vitlöksklyfta
2 msk Smör
1 dl créme fraiche
Salt & Peppar
 
Gör så här:
  • Koka morötterna mjuka, häll sedan av vattnet och lägg det varma i en skål/mixer.
  • Grov hacka all lök, lägg det tillsammans med smör i mixern och mixa tills du har en slät smet. Tillsätt créme fraichen och krydda med salt och peppar, mixa tills allt har blandats.
  • Serveras kallt eller varmt som tillbehör tex till grillat, bröd eller som fyllning osv.
 
 
 
 
 
Kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0