Morotsbiffar

Dagens lunch blev ett par morotsbiffar som jag har haft på min "att laga lista", så nu kan jag bocka av dom :P.
Gjorde till alla i familjen och mamma gillade dom, jag själv tyckte dom var okej dom gick att äta men jag kommer nog inte att laga precis som dom hära igen i somna fall med andra kryddor och lite ändringar. Smaken är ju olika, för dessa biffar har fått många kommentarer att dom var goda så du behöver inte lyssna enbart vad jag tycker för jag är bara en av få ^^.
 
 
 
 

Morotsbiffar 4 port

 
Ingredienser:
 

400g Morötter
200g Rotselleri
1 Liten purjolök
1 msk Olja
1 msk Curry
1 tsk Spiskummin, mald
2 msk Vatten
1 tsk Salt
½ dl Vetemjöl (fullkorn funkar med)
1 msk matfett till långpannan
½ dl Ströbröd
 
 

  1. Ställ in ugnen på 225 grader. Skala och riv rotsakerna grovt. Skölj purjon väl och skär i tunna strimlor.
  2.   Fräs allt i oljan och strö över curryn samt spiskummin och häll på vattnet. Låt allt bli mjukt. Salta.
  3.   Lägg över de frästa ingredienserna i en skål och blanda ner ägg samt vetemjöl. Forma till biffar som läggs på en långpanna som först smorts med matfett. Strö lite ströbröd på varje biff.
  4. Stektiden i ugnen är totalt cirka 20 minuter och biffarna vänds efter halva tiden.
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0