Morot & Zucchinibullar

Hejhej!
Det blev några "bollar" idag som jag har tänkt att pröva från en bra vegetarisk blogg som jag följer. Behövde göra dom idag för hade massa linser, kikärter och en halv zucchini som bör användas innan jag åker imorgon så att det inte ligger i kylen och blir dåligt >.< .
I receptet så ska det ju vara bara kikärter men jag hade lite blandade linser i också för jag hade några slattar som jag inte har behövt använda till några recept som gjorts innan. Jag tror nog att det funkar med vilka linser och bönor som helst eftersom jag gillar alla sorter, iaf alla jag har prövat än så länge ^^.
Det gjorde inget att ha i linser mer än vad det var av kikärter det blev mumsigt ändå ! ;) 
 
 
Bollarna blev inte så snygga heller eftersom man är lite snål med olja och ströbröd, men gott smakade dom i alla fall! (a)
 
 
Morot & zucchinibullar serverade med grön grönsaksbädd samt kryddig sås (:
 
 
 
Morot-Zucchinibullar 3-4 port
 
1 morot
1 lök
1 vitlöksklyfta
0,5 liten zucchini
1 msk olivolja
1 burk kikärter
1 tsk spiskummin
0,5 tsk salt
3 msk ströbröd
1 ägg
ströbröd på ytan
olja till stekning
 
  • Skala och riv morot, lök och vitlöksklyfta fint. Riv zucchini och pressa ur vätskan. Stek morot, zucchini, lök och vitlök kort i en kastrull med olja. Mixa sedan alla ingredienser i en blender. Forma till bollar och rulla dem i ströbröd. Stek dem i stekpanna med olja.
 
 
 
 
Kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0